Tilaus- ja toimitusehdot

Tilaukset 

Tilauksen voit tehdä Jari Mäki Oy:lle:

  • verkkokaupassa
  • sähköpostilla: mail [at] jarimaki.fi
  • puhelimitse: (06) 4229 888


Tilauksen yhteydessä on aina ilmoitettava nimi, yrityksen nimi ja y-tunnus (mikäli tilaaja on yritys), sähköpostiosoite, lähiosoite sekä puhelinnumero.

Toimitettaviin tilauksiin lisätään aina tuotteiden hinnan lisäksi toimituskulut (ks. hinnat alempana).

Verkkokaupasta tilaaminen ei vaadi rekisteröitymistä. Rekisteröityminen helpottaa oman tilaushistorian seurantaa, mutta ei ole välttämätöntä. Verkkokaupasta tilattaessa saat välittömästi tilauksen jälkeen sähköpostiisi tilausvahvistuksen, mikä ei ole ennakkolasku. Mikäli valitset maksutavaksi ennakkolaskun, tilisiirto toimitetaan erillisenä sähköpostiviestinä, kun tilaus on käsitelty.

Alaikäinen tilaaja tarvitsee tilauksen tekemiseen huoltajan luvan. Hyväksymällä nämä tilaus- ja toimitusehdot, tilaaja vakuuttaa olevansa täysi-ikäinen, ja alle 18-vuotias vakuuttaa tilaavansa huoltajan suostumuksella.

 

Toimitusaika 

Käsittelemme saapuneet tilaukset ja lähetämmet tuotteet pikimmiten, viimeistään tilausta seuraavana arkipäivänä.

Tuotteiden toimitusaika varastotuotteille on 1-2 työpäivää. Mikäli tuotetta ei ole varastossa ja se tilataan, toimitusaika on 2-3 viikkoa. Mikäli tilaamasi tuote on väliaikaisesti loppu varastosta, ilmoitamme siitä sinulle pikimmiten.

HUOM! Saapumisilmoitus paketista toimitetaan tekstiviestinä!
Mikäli annat tilauksessa sähköpostiosoitteesi, saat seurantatunnuksen myös sähköpostiisi.


Tilauksiin liittyvät tiedustelut:  mail [at] jarimaki.fi  tai p. (06) 4229 888

 

Toimitustavat

 

Tuotteet toimitetaan Postissa tai Matkahuollossa.
Voit myös valita toimitustavaksi NOUTO, jolloin noudat tuotteet myymälästämme Koskenkorvalta.

Pakkaamme tuotteet mahdollisimman taloudellisesti, joskus myös kierrätettyyn pakkausmateriaaliin.

HUOM! Öljyt ja nesteet toimitetaan vain matkahuollossa (ei postin kautta). Mikäli öljyjen tai nesteiden tilauksella on toimitustavaksi valittuna posti, vaihdetaan se automaattisesti matkahuolloksi.
 

 

Toimituskulut 1.11.2017 alkaen 

 

 

 

 

Matkahuolto                                                            

 

Matkahuolto Lähellä paketti               7,00 €         (Bussiennakkona 12,00 €) 

 

  • Toimitus lähimpään tai valittuun matkahuollon pakettipisteeseen (myös Siwat, Valintatalot, R-kioskit jne).
  • bussiennakko-lisäpalvelu (maksu noudettaessa Matkahuollon toimipisteeseen) 5,00 €
  • Lähellä pakettina toimitetaan kaikki lähetykset, jotka ovat 0-30 kg ja max 150 cm
  • Lähellä -pakettina ei voida toimittaa erilliskäsiteltäviä lähetyksiä (esim. lasit, puskurit, öljyt ym. särkyvät, pitkät ja vaaralliset aineet toimitetaan ainoastaan bussipakettina).

 

 

Matkahuolto bussipaketti

 

Paino (kg) ennakkolaskulla
/ Paytrail
bussiennakkona
Alle 2 7,00 € 12,00 €
2-5 9,00 € 14,00 €
5-15 12,00 € 17,00 €
15-30 16,00 € 21,00 €
30-60 24,00 € 29,00 €
60-80 30,00 € 35,00 €
80-100 40,00 € 45,00 €
seur 20 kg 7,00 €  

 

Toimituskulut sis. alv 24 %

 

 

 

  • Toimitus valittuun Matkahuoltoon tai Matkahuollon asiamiespisteeseen
  • Lähetykset, jotka ovat yli 150 cm pitkiä, lähetetään aina bussipakettina
  • Erilliskäsittely-korotus 6,50 €    (särkyvä, vaarallinen aine tai iso lähetys)

 

 

 

Posti 

 

Toimitus lähimpään postitoimipisteeseen. Postikulut kirjeen / paketin painon ja koon mukaan.
Pääsääntöisesti noudettavissa lähetystä seuraavana arkipäivänä klo 18 mennessä (emme vastaa Postin toimitusviiveistä)

 

 

  ennakkolaskulla
/ Paytrail
postiennakkona

Postipaketti 0-30 kg

 9,90 €

15,90 €

 

kirje alle 500 g

(vain pienet tuotteet)
 3,00 €  9,00 €
   

suuri lähetys (pituus yli 120 cm)

 

 

+ 5,00 €

 

 

 

särkyvä lisä

(lasit, ym. varoen käsiteltävät)

 

 

 

+ 6,50 €

 

 

 

 

 

 

  • Kirje = alle 500 g ja alle 3 cm paksuinen lähetys (pienet osat, korut...)

  • POSTIENNAKKO-lisäpalvelu (maksu noudettaessa Postiin) 6,00 €

 

  • Huom! TILAVA tai PITKÄ lähetys, ja yli 30 kg lähetykset (renkaat, puskurit, ym. isot osat), sekä monipaketti lähetykset: erillinen hinnoittelu

 

  • Ovelle-paketti (yritysasiakkaille) erillisen hinnoittelun mukaan

 

 Toimituskulut sis. alv 24 %

 

 

Nouto

 

  • Nouto myymälästämme Koskenkorvalta
  • Tilaus käsitellään ja tuotteet kerätään valmiiksi
  • Ei lisättyjä toimitus- tai käsittelykuluja

 

 

 

 

 

Maksutavat


Paytrail-verkkomaksu 

Paytrail-verkkomaksulla maksat kätevästi tilauksen ostosten yhteydessä verkkopankista, luottokortilla tai Collector-laskulla.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830

Verkkopankit ja luottokortti
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Voit maksaa ostoksesi suoraan omasta verkkopankista, tai seuraavilla luottokorteilla:

Visa, Visa Electron, MasterCard, Eurocard, American Express, Diners Club, JCB

 

Collector Lasku/Osamaksu
Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 2000 €:n saakka. 
Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää.
Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio).
Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois. 
Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.


Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.

Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 20 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.
Saatte täydelliset Collector Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:

Tarkemman palvelukuvauksen löydät https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf

Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

 


Postiennakko / jälkivaatimus (bussiennakko)

Postiennakolla (Posti) tai Bussiennakolla (matkahuolto) lähetettävät tuotteet maksat postin tai matkahuollon toimipisteeseen tuotetta noudettaessa. Maksutapalisä bussiennakossa/postiennakossa on + 5 € .


Tilisiirto (ennakkolasku
)
Maksutapavaihtoehtona on myös tilisiirto (ennakkolasku).  

Mikäli valitset maksutavaksi ennakkolaskun, tilisiirto lähetetään sinulle sähköpostitse tilauksen käsittelyn jälkeen, ja tuotteet toimitetaan kun ennakkolaskun loppusumma on kirjautunut tilillemme.
Huom! välittömästi tilauksen jälkeen saat sähköpostiisi TILAUSVAHVISTUKSEN, mikä ei ole ennakkolasku. Lasku toimitetaan erillisenä sähköpostiviestinä, kun tilaus on käsitelty (viimeistään seuraavana arkipäivänä).

Mikäli ennakkolaskua ei ole maksettu viikon kuluessa sen lähettämisestä, tilaus peruutetaan.

HUOM!! Olemme huomanneet että osa sähköposteista ohjaa tilisiirron roskapostikansioon! Mikäli et ole saanut ennakkolaskua, tarkistathan roskaposti-kansiosi.  


Maksu noudettaessa

Valitessasi toimitustavaksi nouto, voit valita maksutavaksi ennakkomaksun, jolloin saat laskun sähköpostiin ja voit maksaa tuotteet ennen noutoa. Voit myös halutessasi maksaa tuotteet käteisellä / kortilla noudon yhteydessä myymäläämme.

 

 

 



Tilauksen peruuttaminen

 

Tilauksen peruutus voidaan ottaa huomioon vain, jos se tehdään ennen kuin Jari Mäki Oy ehtii toimittaa tilauksen jakelijalle (Posti tai Matkahuolto).

Mikäli haluat peruuttaa tekemäsi tilauksen, voit tehdä sen sähköpostilla: mail [at] jarimaki.fi tai puhelimitse: (06) 4229 888. Peruutus tulee tehdä viipymättä. 

 

 


Vaihto- ja palautus


       Vaihto- tai palautustilanteessa ole AINA ensin yhteydessä myyjään.
       Saat myyjältä ohjeet tuotteen palauttamiseksi.

 

Palauta tuote omassa pakkauksessaan!
Älä liimaa tai teippaa tuotepakkaukseen mitään, vaan
paketoi palautettava tuote ennen lähettämistä!
Palautettavan tuotteen tulee olla myyntikelpoinen.

Palautukset/vaihdot lähetetään ensisijaisesti Matkahuollon kautta (tarvitessa Postissa).
Asiakas maksaa palautuskulut, ellei toisin ole sovittu.

Liitä palautukseen mukaan tästä tulostettava PALAUTUSLOMAKE täytettynä.

Tilaamillasi tuotteilla on 14 vuorokauden vaihto- ja palautusoikeus. Voit palauttaa tai vaihtaa tuotteet 14 vuorokauden kuluessa paketin vastaanottamisesta. Palautusoikeus koskee vain käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusoikeus ei koske autojen ja mopoautojen sähkövaraosia. 

Palautuksena hyväksytään virheelliset tuotteet, sekä tuote, joka on lähettäjästä johtuvasta syystä virheellinen tai väärä.

Mikäli toimitettu tuote on vääränkokoinen, vääränlainen tai asiakas haluaa vaihtaa tuotteen muusta syystä, vaihdamme tuotteen oikeanlaiseen 14 päivän kuluessa tilauksesta, tai mikäli vastaavaa / oikeaa tuotetta ei ole saatavilla, palautamme tuotteen hinnan antamallesi tilille (toimituskuluja ei palauteta, ja asiakkaan tulee maksaa palautuskulut itse).

       Emme lunasta postiennakkona tai jälkivaatimuksena tehtäviä palautuksia. 

  • Palautukset hyväksytään ainoastaan alkuperäisessä pakkauksessa.Liitä mukaan myös kaikki pakkaukseen sisältyneet muut materiaalit (mahdolliset ohjeet, ym.) sekä
  • LIITÄ PALAUTUKSEN MUKAAN AINA PALAUTUSLOMAKE TÄYTETTYNÄ SEKÄ OSTOKUITTI / LASKU (kopio riittää). Mikäli kuittia / laskua ei ole, liitä mukaan viesti, jossa on täydelliset yhteystietosi, sekä vaihdon / palautuksen syy.
  • Liitä palautukseen mukaan AINA TILINUMEROSI, sekä yhteystietosi!
  • ÄLÄ KOSKAAN KIRJOITA TAI TEIPPAA MITÄÄN SUORAAN TUOTTEEN OMAAN PAKKAUKSEEN, vaan suojaa pakkaus esim. muovilla ensin. Teipattu / kirjoitettu pakkaus ei ole enää palautuskelpoinen!

  • Mikäli vaihto- ja palautusaika 14 vrk on umpeutunut, ole yhteydessä myyjään. Tapauskohtaisesti myöhässä palautettu tuote voidaan hyväksyä palautuksena, mutta siitä ei hyvitetä täyttä hintaa.
  • Erikoistilaustuotteilla ei ole palautusoikeutta.


Rahojen palautus


Mikäli et halua vaihtaa tuotetta toiseen tuotteeseen, ilmoita palautuksen yhteydessä tilinumero johon maksun palautuksen voi suorittaa. Maksupalautukset käsitellään kerran viikossa.
Kuluttajasuojalain mukaan rahojen palautus tulee kuitenkin tehdä viimeistään 30 päivän kuluessa tavaran palautuksesta.
 

  • palautuksissa tuotteen hinta palautetaan asiakkaan tilille
  • palautettava tuote on oltava käyttämätön ja virheetön
  • tuotteen alkuperäinen paketti on oltava virheetön
  • toimituskuluja ei palauteta, paitsi mikäli kyseessä on virheellinen tuote, tai palautuksen syy on lähettäjästä johtuva.

Tuotetta ei saa ryhtyä käyttämään. Mikäli tuote on otettu käyttöön, ei palautus- ja vaihto-oikeutta enää ole. 

 

 


Takuu

Noudatamme kuluttajasuojalain (38/1978) mukaista virhevastuuta. Takuupalautuksissa on otettava yhteyttä myyjään ennen palautusta mahdollisen vian selvittämiseksi. Myyjällä on oikeus korjata tuotteen virhe ennen tuotteen korvaamista uudella. Takuupalautuksen lähettämiseen saat palautusohjeet myyjältä.

Takuupalautuksen yhteydessä on lähetettävä kopio kuitista, asiakkaan yhteystiedot sekä vikakuvaus.
Vikakuvauksesta täytyy ilmetä, missä tilanteessa ja miten vika esiintyy ja onko se toistuvaa. Takuupalautettava tuote täytyy pakata hyvin. Huonosti pakatuissa lähetyksissä vaurioituneita tuotteita ei korjata eikä hyvitetä.

Takuu ei korvaa tuotteen väärinkäyttöä tai asennusohjeiden laiminlyöntiä, eikä asiakkaan toiminnasta aiheutuneita asennusvirheitä tai fyysistä tuotteen rikkoutumista. Kuluttajasuojalain mukaisesti asiakkaan on ilmoitettava virheestä kohtuullisessa ajassa siitä, kun asiakas havaitsi virheen tai hänen olisi pitänyt havaita se.

 

 

Lunastamatta jättäminen

 

Postiennakko- tai jälkivaatimuslähetyksen lunastamatta jättäminen ei ole kuluttajasuojalain suoman mahdollisuuden mukainen tuotteen palautus tai tilauksen peruutus, vaan se on ostajan toimesta tapahtuva sopimusrikkomus (Kuluttajansuojalaki 5. luku 25 §). Lunastamatta jätetyistä lähetyksistä veloitetaan pakkaus-, toimitus- ja palautuskuluina 15 € asiakkaalta jälkikäteen.

Jos et nouda pakettiasi saamastasi ilmoituksesta huolimatta ja se palautuu meille lunastamattomana takaisin, katsomme, että lunastamaton paketti ei ole yhtä kuin palautus ja tämän vuoksi pidätämme oikeuden olla lähettämättä uusia tilauksia postiennakolla / bussiennakolla. Asiakas, jolta on palautunut tuotteita lunastamattomana, käsitellään jatkossa ENNAKKOMAKSU-asiakkaana (tilisiirto lähetetään sähköpostiin tilauksen käsittelyn jälkeen, ja tilaus toimitetaan, kun lasku on maksettu).

 

 


Asiakkaiden yhteystiedot ja tietosuoja

Asiakkaan  yhteystiedot ovat luottamuksellisia, eikä niitä luovuteta eteenpäin. Yhteystietoja käytetään ainoastaan tuotteiden toimitusten yhteydessä, sekä mahdollisissa takuu-, vaihto- ja palautustilanteissa.

 

USA autojen huoltoUSA autojen varaosatmopoautot ja mopoautojen varaosat